Sinds maart 2014 zijn paspoorten en identiteitskaarten tien jaar geldig. Dat betekent dat nu deze paspoorten en identiteitskaarten aan vervanging toe zijn. Hierdoor ontstaat een piek bij het aanvragen van een nieuw reisdocument. Voorkom langere wachttijden en vraag je nieuwe reisdocument dus op tijd aan!

Een reisdocument moet je persoonlijk aanvragen bij de gemeente. Plan een afspraak in om het aan te vragen. Dit kan via:

  • de website www.gemeentebest.nl en de knop ‘afspraak maken’
  • telefonisch via 14 0499. Bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.30 uur tot 17.00 uur
  • de receptie op het gemeentehuis tijdens de openingstijden: maandag van 08.30 tot 19.00 uur en dinsdag t/m vrijdag van 08.30 uur tot 17.00 uur

Let op: zonder goede foto kun je geen nieuw reisdocument aanvragen. Een foto mag niet ouder zijn dan zes maanden en moet genomen zijn door een professionele fotograaf.